zondag 17 mei 2015

Opgeruimd

Voor altijd een schoon en rommelvrij huis: ervaar hoe opruimen je leven voorgoed kan veranderen!

De Japanse Marie Kondo runt een gerenommeerd adviesbureau dat mensen leert hoe ze hun rommelige huizen kunnen transformeren in ruimtes vol rust en inspiratie. De sleutel tot succesvol opruimen is om alleen de zaken te bewaren waar je echt van houdt, en de rest weg te doen. Met een wachtlijst van drie maanden is haar KonMari-methode voor opruimen, keuzes maken en organiseren een internationaal fenomeen. Ze helpt je in Opgeruimd! op inspirerende wijze stap voor stap om je huis en je leven op orde te krijgen.







Naar mijn gevoel ben thuis altijd wel iets aan het opruimen maar nooit is alles klaar. Dus na alle ophef over de Japanse opruimgoeroe Marie Kondo, heb ik het boek geleend bij de bibliotheek.
Haar methode leert dat je moet opruimen per categorie en bijvoorbeeld niet per kast. Je moet alles vastpakken en alleen houden waar je gelukkig van wordt, wil je wat wegdoen moet je het bedanken voor wat het voor je heeft gedaan. Zij spreekt over dingen alsof ze leven. Dit ging me wat te ver, evenals de tip om elke dag je tas uit te pakken. Lijkt mij veel extra en onnodig werk.

Voor altijd een rommelvrij huis zal bij ons helaas wel nooit helemaal gaan lukken en van opruimen afvallen zal er voor mij ook wel niet inzitten. Het boek was wel inspirerend en leuk om te lezen en ik merkte, toen ik gisteren mijn kledingkast ging opruimen dat ik meer weg heb gedaan dan ik normaal zou doen.



1 opmerking:

  1. Na het lezen van dit boek deed ik inderdaad ook meer weg dan normaal. Dat vond ik al heel wat ;)

    BeantwoordenVerwijderen