woensdag 13 januari 2016

Verbroken beloftes

Ze is jong, dapper en heeft onbezonnen, hoopvolle toekomstplannen. Ze trouwt, krijgt een kind en is gelukkig. Maar dan, langzaam en stilletjes, verandert er iets. Hoewel ze had gehoopt dat de liefde voor twee mensen haar compleet zou maken, voelt ze zich niet zo. Er zit nog zo veel scheef in haar hart. Ze becommentarieert haar leven, terwijl het uit haar vingers dreigt te glippen.




Door middel van hele korte alinea's en quotes lees je het verhaal over een liefdesrelatie. De personages worden niet bij naam genoemd. Het verhaal wordt verteld vanuit een naamloze jonge vrouw, ik, ze wil eigenlijk een kunstmonster worden maar trouwt en krijgt een kind. Als er na verloop van tijd problemen in hun relatie komen noemt ze zichzelf echtgenote en haar man echtgenoot. Het lijkt of ze de gebeurtenissen dan vanuit een ander perspectief bekijkt.
Het verhaal is mooi maar de aparte schrijfstijl sprak mij niet zo erg aan, ik vraag me af of ik alles wel helemaal begrepen heb. Dit is een boek dat ik misschien twee maal zou moeten lezen om alles beter te kunnen plaatsten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten