zondag 13 maart 2016

Doodsvogel

Een tienermeisje lijkt ritueel vermoord te zijn en het onderzoeksteam van Munch wordt op de zaak gezet. De bijdrage van superrechercheur Krüger is cruciaal, maar ze worstelt met zelfmoordneigingen en verslaving. Dan duikt er een verontrustend filmpje op dat nieuwe details prijsgeeft.
Ondertussen zit Munchs dochter midden in een emotionele crisis en komt ze in contact met een zeer zieke geest….



Na het succes van zijn debuut Ik reis alleen was ik erg benieuwd of deze opvolger met Holger Munch en Mia Kruger hetzelfde niveau zou halen.
Dit boek heeft dezelfde stijl als zijn voorganger, ook hier heeft het team te maken met rituelen en een jong vermoord meisje. Ook de destructieve Mia en Holger met zijn moeizame relaties zijn onveranderd.
Als de dochter (wel erg toevallig...) van Holger ook nog zwaar in de problemen komt volgt een spannende ontknoping met een klein tipje naar een volgend deel. Laat deze maar komen, ik ben fan!




Onderstaand een filmpje met een trailer en een kort interview met Samuel Bjork.




2 opmerkingen:

  1. Ik was begonnen in het eerste boek, maar niet uitgelezen. Ik ga er hopelijk binnenkort weer eens in beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het eerste boek vond ik ook geweldig. Hopelijk bevalt het boek je de volgende keer beter.

    BeantwoordenVerwijderen