zaterdag 3 september 2016

Lokaas

Chicago. Tijdens een doelloze wandeling ontmoet Jack Reacher een aantrekkelijke, manke jonge vrouw die worstelt met een kruk en een pakket van de stomerij. Reacher helpt een handje, maar als ze zich omdraaien kijken ze recht in de loop van twee revolvers. Drieduizend kilometer later zitten ze vast in een geheim kamp in het uitgestrekte noorden van Montana. De vrouw zegt dat ze Holly Johnson heet en een FBI-agente is. Holly heeft lef, ze is sterk, maar de doorgewinterde Reacher voelt dat er meer achter steekt. Bovenal beseft hij echter - op hun verre, afgelegen bestemming - een team moeten worden en elkaar moeten vertrouwen om te overleven...



Doordat ik al twee boeken aan het lezen was waar ik niet zo goed doorheen kwam ben ik overgestapt naar "Lokaas". Het vorige boek van Child was zo goed bevallen dat ik gelijk de volgende had gereserveerd bij de bibliotheek. Het was er snel en ik ben er gelijk in begonnen. 

Dit keer is Jack Reacher per ongeluk slachtoffer van een ontvoering, samen met de aantrekkelijke en stoere Holly Johnson. Ze werkt bij de FBI maar is vooral dochter van een hoge generaal. Ze beleven een hachelijke avontuur als ze door een zwaar bewapende groepering vastgehouden worden in een afgesloten gebied. De sadistische leider is zeer charismatisch zodat hij iedereen naar zijn hand weet te zetten. Hij heeft verschrikkelijke plannen en het wordt een race tegen de klok voor de FBI om dit op tijd te verijdelen.

Ik vond de beschrijving over de verschillende soorten geweren en kogels wat te technisch, hier heb ik snel overheen gelezen, verder een prima maar wel gewelddadige actiethriller.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen