donderdag 13 oktober 2016

Zusjes

Drie zussen op de vlucht voor hun verleden
De zusjes Jess, Courtney en Dani Campbell wonen op een afgelegen boerderij in Canada. Het is een hard leven, vooral omdat ze uit de buurt moeten blijven van hun driftige vader. Op een nacht loopt een ruzie uit de hand en de zussen slaan op de vlucht. Als hun auto pech krijgt vragen ze hulp aan twee mannen in een klein stadje, maar dat is het begin van een nieuwe nachtmerrie.
Achttien jaar later wonen ze onder andere namen in Vancouver. Maar als een van de zussen vermist wordt, is duidelijk dat het verleden hen heeft ingehaald, en dat ze niet nog een keer kunnen vluchten.


Fijn! Een nieuw boek van een van mijn favoriete auteurs, bijna alle boeken van haar heb ik gelezen.

Drie zusjes zijn op de vlucht geslagen als de situatie thuis compleet uit de hand is gelopen. Alsof ze nog niet genoeg hebben meegemaakt belanden ze in een nog ergere situatie. Ik vond de zusjes wel een stel naïeve meiden, ik dacht steeds, denk eens na! Als ze na jaren de gruwelijke gebeurtenissen uit hun jeugd enigszins achter zich kunnen laten, bouwen ze langzamerhand een nieuw leven op. Hun verleden verzwijgen ze maar de angsten blijven toch regelmatig opspelen. Als ze nogmaals de confrontatie aan gaan met de kwelgeesten uit hun verleden wordt het wel erg ongeloofwaardig, vooral als de geschiedenis zich herhaalt.
Ik vond dit niet het allerbeste verhaal van Stevens maar de vlotte schrijfstijl van haar staat bij mij toch altijd garant voor wat fijne uren leesplezier.


1 opmerking: