zaterdag 18 februari 2017

Kleine zwarte leugens

Wat is het ergste wat je beste vriendin je kan aandoen?
Het was geen opzet. Een moment van onoplettendheid, een tragisch ongeval – en twee kinderen komen om. Die van jou.
Op een eiland met maar weinig inwoners is het onmogelijk om de vrouw die je leven kapot heeft gemaakt te ontlopen. Elke toevallige ontmoeting is een pijnlijke herinnering aan alles wat je hebt verloren: je gezin, je toekomst, je gezond verstand. Hoe lang duurt het dan nog voordat de gedachte aan wraak onweerstaanbaar wordt?
Dus nu… wat is het ergste wat jij je beste vriendin kunt aandoen?








Na een aantal romans te hebben gelezen had ik echt weer zin in een spannend boek. Eerder las ik met veel plezier deze boeken van haar.

Het verhaal begint met een mooie setting, de Falklandeilanden. Als er weer een jongetje wordt vermist lopen de gemoederen binnen de kleine gemeenschap steeds verder op. De mensen gaan elkaar steeds meer wantrouwen.

Ook is er, net als in mijn vorige boek dat ik las weer een scene met een bloederige walvissterfte en een oorlogsverleden. Gek is dat, vaak heb ik het gevoel dat mijn boeken in elkaar doorlopen.

Dit verhaal wordt verteld vanuit het perspectief van drie personages, die door een vreselijke gebeurtenis met elkaar verbonden zijn. Elk geeft een eigen draai aan de gebeurtenissen. Hierdoor werd het het helaas tegen de ontknoping aan veel te ongeloofwaardig en chaotisch, het leek wel een klucht. Dit gedeelte vond ik enorm afbreuk doen aan het verhaal. Gelukkig maakte de mooie ontknoping op het einde wel weer veel goed.

Kleine zwarte leugens is, net als haar eerdere boeken, een heerlijk leesbaar boek met een geheimzinnige sfeer waarin veel onderhuidse spanning voelbaar is. Dit alles beschreven met veel aandacht voor de ruige, prachtige omgeving.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen