zaterdag 10 juni 2017

De twaalf

Nadat in De oversteek de wereld bijna ten onder ging aan een geheim medisch experiment, proberen in De Twaalf wat mensen te overleven tussen de besmette viralen. Ze dolen door Amerika op zoek naar de oplossing voor de nachtmerrie die de wereld veranderde. Onder leiding van de mysterieuze en charismatische Amy, die zelf ooit door het virus werd besmet, gaat de groep rond Peter en Alicia de strijd aan met de vijandige kolonies.
Om te overleven zullen ze de twaalf mannen moeten vinden die deel uitmaakten van het experiment. 









De Twaalf is het tweede deel van de Oversteek trilogie. Ook dit is weer een ontzettend dik boek, ik heb hiermee extra gewacht totdat ik vakantie had zodat ik lekker kon doorlezen. Het is geen boek om snel tussendoor te lezen.

In het eerste gedeelte wordt een nieuwe groep mensen geïntroduceerd, dit is al bijna een boek op zich. Ze komen uit het veld en zijn de overlevenden van een epidemie. Daarna volgt een lang verhaal, waarin oude personages terugkeren en nieuwe mensen erbij komen, ze proberen te overleven tussen de viralen. Er worden verschillende tijdsperioden beschreven, dit was wel opletten. De verhaallijn rond Amy en Wolfgast vond ik wat wazig. Ook vloeit er weer veel bloed, vooral tijdens de gevechten.

Na de spannende climax is het nog niet voorbij en om te weten hoe het afloopt wil ik echt het derde, en laatste deel gaan lezen. Maar hiervoor zal ik toch eerst een keer wat vrije dagen moeten opnemen.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen