zaterdag 24 juni 2017

De vrouw in de blauwe mantel

Rechercheurs Bennie Griessel en Vaughn Cupido werken bij de afdeling Ernstige Delicten, ook wel 'de Valken' genoemd,van de politie van Kaapstad. Ze krijgen een zaak toebedeeld die niemand anders wil en die al 96 uur oud is. Antiek, voor een moordonderzoek. Iemand heeft het lichaam van een Amerikaanse vrouw bewerkt met bleekwater en daarna over een muur gedrapeerd, boven aan Sir Lowry's Pass. De zaak van het Gebleekte Lijk biedt slechts twee minieme aanknopingspunten, maar Griessel en Cupido zijn niet anders gewend...





Dit is het geschenkboek van de Spannende boeken weken 2017. 
 
Vier jaar geleden las ik Feniks van Deon Meyer. Het is er nooit meer van gekomen om meer boeken van hem te lezen. Ik was blij met dit geschenkboek en maakte me op voor een hernieuwde kennismaking. 

De vrouw in de blauwe mantel is maar een dun boekje en ik vond het verhaal net tekort om de personages goed te leren kennen. Bennie Griessel en Vaugh Cupido spraken me wel aan, vooral de humor die gebruikt werd. Hierdoor kreeg deze toch ernstige zaak wat luchtigs. Ook de verhaallijn die naar Nederland verwees had voor mij wel iets uitgebreider mogen zijn. Maar ondanks dat was het een sluitend verhaal met een goed plot.

Ontzettend leuk vond ik de link in dit boek naar Het Puttertje van Donna Tartt, een boek dat ik al heel lang wil lezen.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen